همشهری آنلاین: بیانیه ایران و کشورهای گروه ۱+۵ درباره اجرای برجام تا ساعتی دیگر در وین منتشر می‌شود.

مهر نوشت: بیانیه ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ درباره اجرای برجام تا ساعتی دیگر در مقر سازمان ملل در وین منتشر می‌شود.

گفتنی است محمدجواد ظریف در بدو ورود به وین و در آخرین مرحله پیش از اجرای برجام توسط ایران و ۱+۵ گفته بود: امروز با ارائه گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام اجرایی می‌شود و بعد بیانیه مشترک برای اعلام شروع برجام صادر خواهد شد.

در صورت ارائه این گزارش و تایید انجام تعهدات ایران در برجام، بیانیه اعلام روز اجرای برجام توسط ظریف و موگرینی در مقر اروپایی سازمان ملل در وین قرائت خواهد شد.

پيش از اين وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرده بود جان کری وزير امور خارجه اين کشور روز شنبه در وين با محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران و فدريکا موگرينی مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا ديدار و در مورد پرونده هسته ای ايران گفتگو می کند.

مهر در خبر ديگري نوشت: شبکه المنار به نقل از یک منبع آگاه در تیم مذاکره کننده هسته ایران که هم اکنون در شهر وین به سر می برد، نوشت: امکان دارد بیانیه آغاز برجام و لغو تحریم ها علیه ایران تا امشب نیز به طول بیانجامد.

بر اساس این گزارش، خبرنگار شبکه المنار در وین اعلام کرده است: رایزنی ها میان ایران و ۱+۵ پیرامون جزئیات مربوط به تسریع اقدامات لازم برای لفع تحریم های مالی و اقتصادی ایران به طور کامل همچنان ادامه دارد.

گفتنی است، گروه ۱+۵ در حال حاضر منتظر ارائه گزارش نهایی آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته ایران و میزان پایبندی تهران به تعهداتش در برجام بوده تا پس از آن نسبت به لغو تحریم های ایران اقدام کند.

کد خبر 321774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha